Hotel Management Course in Rawalpindi Islamabad 0301-5044340
Introduction
The Hotel Management Diploma combines hands-on hospitality courses, including room division, reception, and restaurant operations, with a basic Hotel Management Courses. With the hotel management diploma, students can begin with entry-level positions in hospitality businesses. Hotel management is a globally accepted professional career field and academic field of study. Degree programs such as hospitality management studies a business degree, and/or certification programs formally prepare hotel managers for industry practice.
Most hotel establishments consist of a General Manager who serves as the head executive, often referred to as the Hotel manager’s department heads, who oversee various departments within the hotel, middle managers, administrative staff, and line-level supervisors. The organizational chart and volume of job positions and hierarchy vary by hotel size and function and are often determined by hotel ownership and management companies.
Hotel Management Course in Rawalpindi
The Diploma in Hotel Management Course is for people who want to get a competitive edge and significantly increase their work opportunities. The course content gradually introduces every major fundamental element of hotel management, instilling advanced-level abilities, confidence, and industry-specific understanding with no prior experience or expertise required.
Hotel Management Course content
Introduction
The Hotel Industry, The Scope of the Industry, The Firm in the Hotel and Catering Industry, Hotel Management, Planning, and Policy
Organization of the Hotel Workplace
Organization, The Nature and Purpose of Organizations The Mechanistic View of Organization, The Human Relations View of Organization. The Systems Approach to Organization, Organization Structure, The Informal Structure, Hotel Organization
Staff Management in Hotels
Work Charts, Communication and Coordination, Staff Management, Monitoring Workloads, and Work Procedures, Authority/Chain of Command, Career Structure
Control Systems
Sources and Storage of Information, Creating and Maintaining Information, Creating and Maintaining Control Systems, Types of Control, Production Control, Quality Control, Sales Control, Labor Utilization Control, Materials Control, Maintenance Control, Financial Control, Setting Standards and Corrective Action, Work Study, Organization and Methods
Front Desk Management (Reception)
The Functions of the Front Office: Customer Service, Dealing with Grievances & Complaints, Understanding Communication, Conversation Development, Using the Telephone, Business Letters, Promotions and Customer Relations, Client Interpersonal Skills, Self-Esteem & Reinforcement, etc
Servicing Rooms and General Cleaning
Service Equipment, Direct Purchase and Hire of Equipment, Linen: Purchase or Hire, Choice of Fabrics, Structure, and Properties of Fibers, Linen Room Organization
Building and Facility Management
Daily, Periodic, and Planned Preventative Maintenance, Frequent Maintenance Problems, Safety, Furniture, Fittings, Managing Maintenance, Building Maintenance, Toilets, and Locker Rooms
Activities Management
A tour desk, gymnasium, events (e.g., weddings, balls, etc), in-house Services, Recreation Facilities, Guest Information Services, Swimming Pools, Spa & Sauna Facilities, activity Management, and tourism
Food Service
Types of Food Service (e.g., Room Service, Bar, Restaurant, Coffee Shop, etc), Kitchen Design & Equipment, Service Facilities, Food Service Management, Food Purchasing, Dealing with Complaints
Hotel Management COURSE 0301-5044340
Hotel Management Course Hotel Management Course Hotel Management Course Hotel Management Course Hotel Management Course Hotel Management Course Hotel Management Course Hotel Management Course
Urdu Course Detail
:تعارف
ِ
ہوٹل مینجمنٹ ڈپلومہ ہینڈ آن ہاسپیٹلٹی کورسز کو یکجا کرتا ہے، بشمول روم ڈویژن، استقبالیہ، اور ریستوراں کے آپریشنز، بنیادی ہوٹل مینجمنٹ کورسز کے ساتھ۔ ہوٹل مینجمنٹ ڈپلومہ کے ساتھ، طلباء مہمان نوازی کے کاروبار میں داخلہ سطح کے عہدوں سے شروعات کر سکتے ہیں۔ ہوٹل مینجمنٹ ایک عالمی سطح پر قبول شدہ پیشہ ورانہ کیریئر کا میدان اور مطالعہ کا تعلیمی میدان ہے۔ ڈگری پروگرام جیسے ہاسپیٹلٹی مینجمنٹ بزنس ڈگری کا مطالعہ کرتے ہیں، اور/یا سرٹیفیکیشن پروگرام رسمی طور پر ہوٹل مینیجرز کو انڈسٹری پریکٹس کے لیے تیار کرتے ہیں۔
ِ
ہوٹل کے زیادہ تر اداروں میں ایک جنرل مینیجر ہوتا ہے جو ہیڈ ایگزیکٹو کے طور پر کام کرتا ہے، جسے اکثر ہوٹل مینیجر کے شعبہ کے سربراہ کہا جاتا ہے، جو ہوٹل کے اندر مختلف محکموں کی نگرانی کرتے ہیں، مڈل مینیجرز، انتظامی عملہ، اور لائن لیول سپروائزر۔ تنظیمی چارٹ اور ملازمت کے عہدوں کا حجم اور درجہ بندی ہوٹل کے سائز اور فنکشن کے لحاظ سے مختلف ہوتی ہے اور اکثر ہوٹل کی ملکیت اور انتظامی کمپنیاں اس کا تعین کرتی ہیں۔
ِراولپنڈی میں ہوٹل مینجمنٹ کورس کی تفصیل:
ڈپلومہ ان ہوٹل مینجمنٹ کورس ان لوگوں کے لیے ہے جو مسابقتی برتری حاصل کرنا چاہتے ہیں اور اپنے کام کے مواقع کو نمایاں طور پر بڑھانا چاہتے ہیں۔ کورس کا مواد بتدریج ہوٹل مینجمنٹ کے ہر بڑے بنیادی عنصر کو متعارف کراتا ہے، جس میں اعلی درجے کی صلاحیتوں، اعتماد، اور صنعت سے متعلق مخصوص تفہیم کو شامل کیا جاتا ہے جس میں پیشگی تجربہ یا مہارت کی ضرورت نہیں ہوتی ہے۔
ِہوٹل مینجمنٹ کورس کا مواد:
ِتعارف:
ہوٹل کی صنعت، صنعت کا دائرہ کار، ہوٹل اور کیٹرنگ انڈسٹری میں فرم، ہوٹل مینجمنٹ، منصوبہ بندی، اور پالیسی
ِتنظیم، تنظیموں کی نوعیت اور مقصد تنظیم کا میکانکی نظریہ، تنظیم کا انسانی تعلقات کا نظریہ۔ تنظیم کے لیے نظام کا نقطہ نظر، تنظیم کا ڈھانچہ، غیر رسمی ڈھانچہ، ہوٹل کی تنظیم
ِورک چارٹس، کمیونیکیشن اور کوآرڈینیشن، اسٹاف مینجمنٹ، کام کے بوجھ کی نگرانی، اور کام کے طریقہ کار، اتھارٹی/چین آف کمانڈ، کیریئر کا ڈھانچہ
ِ
معلومات کے ذرائع اور ذخیرہ، معلومات بنانا اور برقرار رکھنا، کنٹرول سسٹم بنانا اور برقرار رکھنا، کنٹرول کی اقسام، پروڈکشن کنٹرول، کوالٹی کنٹرول، سیلز کنٹرول، لیبر یوٹیلائزیشن کنٹرول، میٹریلز کنٹرول، مینٹیننس کنٹرول، فنانشل کنٹرول، معیارات کی ترتیب اور اصلاحی کارروائی، کام مطالعہ، تنظیم اور طریقے
ِ
فرنٹ آفس کے کام: کسٹمر سروس، شکایات اور شکایات سے نمٹنا، مواصلات کو سمجھنا، بات چیت کی ترقی، ٹیلی فون کا استعمال، کاروباری خطوط، پروموشنز اور کسٹمر ریلیشنز، کلائنٹ کی باہمی مہارتیں، خود اعتمادی اور تقویت، وغیرہ
ِ
خدمت کا سامان، آلات کی براہ راست خریداری اور کرایہ پر لینا، لینن: خریدنا یا کرایہ پر لینا، کپڑے کا انتخاب، ساخت، اور ریشوں کی خصوصیات، لینن روم آرگنائزیشن
ِ
روزانہ، متواتر، اور منصوبہ بند احتیاطی دیکھ بھال، بار بار دیکھ بھال کے مسائل، حفاظت، فرنیچر، متعلقہ اشیاء، دیکھ بھال کا انتظام، عمارت کی دیکھ بھال، بیت الخلاء، اور لاکر روم
ِ
ٹور ڈیسک، جمنازیم، تقریبات (مثلاً شادیاں، بالز وغیرہ)، اندرون خانہ خدمات، تفریحی سہولیات، مہمانوں کی معلومات کی خدمات، سوئمنگ پول، سپا اور سونا کی سہولیات، سرگرمی کا انتظام، اور سیاحت
ِ
فوڈ سروس کی اقسام (مثلاً، روم سروس، بار، ریسٹورنٹ، کافی شاپ، وغیرہ)، کچن ڈیزائن اور آلات، سروس کی سہولیات، فوڈ سروس مینجمنٹ، فوڈ پرچیزنگ، شکایات سے نمٹنا
Course Fee
Course Duration | Class Timing | Admissions | Fee |
3 Months | Morning Evening |
Open | 40,000 Advance |
Contact Us At | Address | |
0340-7255262 0301-5044340 |
0344-5596000 0333-9014677 |
House No 1040, F Block, Near Attock Pump, Satellite Town New Katarian Rawalpindi |
Contents
- 1 Hotel Management Course in Rawalpindi Islamabad 0301-5044340
- 1.0.1 Introduction
- 1.0.2 Hotel Management Course in Rawalpindi
- 1.0.3 Hotel Management Course content
- 1.0.4 Introduction
- 1.0.5 Organization of the Hotel Workplace
- 1.0.6 Staff Management in Hotels
- 1.0.7 Control Systems
- 1.0.8 Front Desk Management (Reception)
- 1.0.9 Servicing Rooms and General Cleaning
- 1.0.10 Building and Facility Management
- 1.0.11 Activities Management
- 1.0.12 Food Service
- 1.0.13 Hotel Management COURSE 0301-5044340
- 1.1 Urdu Course Detail
- 1.2 :تعارف
- 1.3 Course Fee
- 1.4 Course Video Information
- 1.5 Course Brochure
- 1.6 Course Ads